3ds Max 2023 - Subscriptie anuala
Descriere
Licenta 3ds Max 2023 Commercial New Single-user ELD - Subscriptie anuala
Autodesk a lansat 3ds Max versiunea 2023, cu multe functii noi si capabilitati de lucru mai performante.
3ds MAX include o varianta complet noua a functiei Bake to Texture, cu viteza de lucru superioara, un mod de lucru eficientizat, mai multe motoare de randare suportate (inclusiv Arnold), validare si verificare erori, mapari de texturi OSL si Blended Box.
Noua functie Weighted Normals modifier ofera shading mai bun pentru model, prin modificarea normalelor la vertexuri astfel incat sa devina perpendiculare pe poligoanele planare mai mari. Functia genereaza normale explicite pentru meshuri mult mai corect si mai rapid. Optiunile functiei includ Arii, Unghi si Fata cu suprafata cea mai mare oferind control complet pentru valorile de smoothing si blending.
Doua noi tipuri de randare Physically-based rendering (PBR) pentru materiale au fost introduse din versiunea 2021:
- Metal/rough aduce 3 functii :
- o culoare de baza denumita albedo ce defineste culoarea oricarui tip de reflexie
- un parametru denumit metalness care determina daca reflexia este difuza sau metalica
- un parametru denumit roughness care determina cat de neteda sau rugoasa este o suprafata
- Spec/Gloss care consta in :
- o culoare de baza denumita albedo care defineste doar reflexia de tip difuz
- o culoare separata pentru reflexie denumita specular ce defineste culoarea reflexiilor separat
- un parametru numit glossiness care defineste cat de neteda sau rugoasa este o suprafata
Mai multe shadere OSL au fost adaugate, inclusiv HDRI Environment map pentru a controla pozitionarea si aspectul final al fundalurilor atat in viewport cat si in randarea finala. De asemenea lumini HDRI si abilitatea de a plasa fotografii HDR cu surse de lumina reale ce pot actualiza in mod dinamic scena.
Au fost adaugate si actualizate shadere precum Color Correction, Float si Color Curves, Camera, Object, Spherical Projections.
Arnold 6.0 a devenit motor de randare implicit, inlocuind Scanline Renderer. Arnold 6.0 suporta noua functie Bake To Texture si tehnicile de lucru AOV si include scripturi Scene Converter ce permit conversia materialelor V-Ray si Corona in materiale tip Physical Material.
Noul Substance2 Map ofera cel mai nou motor si permite utilizatorilor sa incarce fisiere .sbar. Noul motor permite texturi pana la 8K si include scripturi pentru a configura Substances cu un tip personalizat de material.
Versiunea 2022 ofera multe alte modificari incluzand setari de viewport mai bune, versiune Python upgradata la 3.7.6, salvarea fisierelor mai rapida, imbunatatiri ale functiei Chamfer, optiuni noi pentru importul din Sketchup si alte 80 de corectii aduse programului.
Despre 3ds Max - General
Domeniile adresate sunt arhitectura, designul industrial, jocuri si aplicatii media, animatii si vizualizare in industria manufacturiera, industria cinematografica si de entertainment.
3ds Max dispune de nenumarate functii aplicabile oricarui tip de proiect, cu ajutorul carora sunt generate imagini realistice, stilate de un inalt profesionalism.
Modelarea 3D - este unul din punctele forte ale aplicatiei. Modelele tridimensionale reprezinta obiecte intr-o scena si pot fi din orice categorie. Modelarea in 3ds Max este foarte apropiata notiunii de sculptura, utilizatorul avand la dispozitie functii pentru a reprezenta si modifica orice tip de geometrie de orice forma dorita. Reprezentarea geometrica a obiectelor se face prin suprafete de tip mesh, obiecte deformabile tip poly, obiecte de tip patch cu control complex la nivel de vertex si suprafete NURBS. 3ds Max ofera si primitive de tip arhitectural (obiecte standard incluse in aplicatie) : usi, ferestre, scari, etc ce pot fi folosite ca background sau animate.
Materiale si texturi - Aplicatia ofera o vasta biblioteca de materiale si texturi ce adauga culoare, reflexii, transparenta sau rugozitate obiectelor. In 3ds Max texturile pot fi create din fisiere-imagini de tip bitmap, ce pot contine fotografii, desene sau cu ajutorul functiilor de generare automata a materialelor. Folosind tehnologia raytracing de randare, obiectele dispun de reflexii sau refractii cu respectarea legilor fizice ca in realitatea materiala.
Lumini - 3ds Max foloseste reprezentarea digitala a luminilor, oferind astfel posibilitatea de a obtine efecte supra-realiste in scenele randate. Astfel, umbrele pot fi decuplate, intensitatea umbrei poate fi controlata, intensitatea luminii poate varia odata cu distanta, sau lumina poate fi complet scoasa din scena.
Randarea - este procesul prin care scena modelata in 3ds Max devine o imagine. 3ds Max foloseste doua motoare de randare : scanline renderer si mental ray, iar motorul folosit poate fi ales de utilizator. Scanline renderer este o solutie rapida si robusta, capabila sa produca imagini excelente in domeniul arhitecturii sau designul de produs. Mental ray este un motor de randare standard in industrie, ce ofera posibilitati avansate de iluminare, iluminarea globala, simulare avansata a efectelor luminii asupra scenei cu obtinerea de imagini mult mai precise, extrem de realiste.
Animatia – adauga o a patra dimensiune scenei, cea a timpului. 3ds Max dispune de functii complexe de animatie ce respecta legile fizice ale miscarii. De la crearea key-lor ce contin parametrii ale caror valori pot fi modificate in timp generand animatie, pana la folosirea controller-ilor bazati pe script-uri si formule matematice, 3ds Max poate anima orice tip de obiect. De asemenea, aplicatia ofera integrat si pachetul Character Studio, cu ajutorul caruia se pot realiza animatiile sofisticate ale skeletonilor inteligenti numiti Bipeds.
Efectele speciale – utilizate in creatia de film, video si industria de entertainment. 3ds Max dispune de functii pentru crearea si animarea de obiecte in concordanta cu fortele fizice din lumea reala, precum gravitatia. Simularea miscarii particulelor are implicatii in realizarea de efecte atmosferice, foc, apa, etc. Module precum Particle Flow, Particle System, Reactor, permit animatii de obiecte cu coliziuni, deformarea obiectelor, etc..